سلامتی

اهداف مهم برای رسیدن به طراوت ذهنی | بیماری

: سرویس سلامت آکا ایران به نقل از دکتر سلام:

: اهداف مهم واسه رسیدن تازگیا ذهنی

یکی از اهداف مهم واسه رسیدن تازگیا ذهنی یاد گرفتن راه های خنثی کردن محاکمه و داوریه که در اصل کارش جهت دادن آدم به افکار سرسختانه و بحث ای غیر عقلانیه. اما تلاش نکنین خود رو به خاطر داوری کردن محاکمه کنین چون ترک این عادت بسیار سخته. فقط متوجه وجود اون باشین و تلاش کنین به اون بی توجه بمونین و اونو به شوخی بگیرین. اینجا باید خود رو موند دربانی حس کنین که از ورود افکار جور واجور مراقبت می کنه. بخش قبلی مغز آدم در اینجور موقعیتی  از واسه از دست دادن اختیارش در ترس س. شک نداشته باشین فهمیدین که بعد از پنج دقیقه که از ورود یه فکر خاص به ذهن شما میگذره فکر دیگری وارد می شه که به طور کامل با تفکر اولی متضاده اما هر دوی این افکار در زمان خودشون به صورتی واقعی و مهم تجلی می کنن. پس می شه گفت که اینجور روش قضاوتی برخلاف چیزی که به نظر می رسه جنبه منطقی و عقلانی نداره.
بعضی وقتا هنگام مراقبه فکرم رو متوجه حوض حیاط خونه خود می کنم که منظره ای آروم بخش داره و در اون فواره ای کوچیک و تعدادی نیلوفر آبی و چند قورباغه به چشم می خورن. این حوض از نور آفتاب هم بهره منده. هر وقت به این فکر می افتم که واسه بهتر شدن این حوض چه باید بکنم مثلا کارایی مانند بهتر کردن دستگاه تصفیه، اثبات سنگای لبه حوض یا تغییر گیاهان، بدون این دست اون دست کردن اطلاع کامل پیدا می کنم که با اینحال نگرانیا به سختی میتونم تمرکزم رو حفظ کنم. این طرز تفکر زاییده ذهنیتی در وجود منه که حتی در وقتی که مشکلی هم وجود نداره خود به خود مشکل آفرین می شه. واقعا حوض خونه من هیچ مشکلی نداره اما ذهن عقب مونده من همیشه به دنبال کشمکشه و از نظر نداشتن ایمنی فکری سرگرم اندیشه بهینه سازی می شه. از طرف دیگه ذهن منحرف کننده من همیشه در جستجوی چیزای تازه س. از این رو واسه من بعضی وقتا بی حرکت بودن هم بسیار سخته.

این مطلب به وسیله  مجله پزشکی دکتر سلام جفت و جور شده. به کار گیری اون فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجازه

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *